Hastane Randevu Merkezi
Bilindiği üzere, Sağlık Bakanlığı Türkiye?de daha etkin ve verimli bir şekilde sağlık hizmetlerine ulaşılması amacı ile Sağlıkta Dönüşüm Projesini yürürlüğe koymuş ve bu program kapsamındaki çalışmaları büyük ölçüde gerçekleştirmiştir. Bu programın en önemli çalışmalarından biri de Hastane Randevu Merkezidir.
Hastane Randevu Merkezi nedir?
Hastane Randevu Merkezi; vatandaşların Sağlık Bakanlığına bağlı 2. ve 3. basamak Hastaneler ile Ağız ve Diş Sağlığı Merkezleri için 182 Hastane Randevu Merkezini arayarak canlı operatörlerden veya web üzerinden kendilerine istedikleri hastane ve hekimden randevu alabilecekleri bir uygulamadır.
Hastane Randevu Merkezi' nin amaçları nelerdir?
- Hastanelerde daha iyi bir kaynak planlanması (iş gücü ve teçhizat kullanımının etkin ve verimli planlanması) yapılarak vatandaş/hasta memnuniyetinin artırılması, hastanelerde kuyrukların azaltılması.
- Hastanelerde kaynak kullanımının ve dağıtımının ölçülmesi (iş gücü, makine ve teçhizat kullanımının etkin ve verimli uygulanması)suretiyle; sağlık hizmetleri sunumunun, verim ve kalitesinin artırılması.
- Hastane Randevu Merkezi verileriyle, sağlık politikaları geliştirilmesine yardımcı olunması.
Randevu nasıl alınır?
ALO 182 aranarak;
- Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı Hastane Randevu Merkezi aranır.
- 182 numaralı telefonu arayan vatandaş tarafından çağrıyı karşılayan asistana (canlı operatör) randevu talebinde bulunulan vatandaşın T.C. Kimlik Numarası verilir. Asistan vatandaş bilgilerini doğrular.
- Vatandaş randevu talebinde bulunduğu hastane, poliklinik ve hekim bilgilerinden en azından hangi polikliniğe gideceğini asistana bildirdikten sonra, asistan uygun tarih ve saat dilimlerini vatandaşa iletir.
- Vatandaş seçimini yaparak randevusunu alır.
Web'den;
Vatandaşlar, 182'nin yanı sıra Online Randevu Sistemi aracılığıyla da randevu alabilmektedir.
Vatandaşlar, randevu almak istedikleri Hastane Randevu Merkezi kapsamında olan hastanelerin internet sitelerindeki Online Randevu linkine basarak, Vatandaş Giriş ekranından kayıt oluşturup randevu alabilmektedir.
Randevu nasıl iptal edilir?
ALO 182 aranarak;
- Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı Hastane Randevu Merkezi aranır. Bu arama randevu zamanından en az yarım saat önce yapılmalıdır.
- 182 numaralı telefonu arayan vatandaş tarafından çağrıyı karşılayan asistana randevu talebinde bulunulan vatandaşın T.C. Kimlik Numarası verilir. Asistan vatandaş bilgilerini doğrular.
- Vatandaş iptalini istediği randevusunun, tarih ve zamanını asistana iletir. Asistan tarafından ilgili randevu iptal edilir.
Web'den;
- Hastane Randevu Merkezi Online Randevu ekranına T.C. Kimlik Numarası ve şifre ile giriş yapılmalıdır.
- Randevu Geçmişi kısmına tıklayarak alınmış olunan tüm randevu bilgilerine erişilir ve Randevu iptal işlemi bu kısımdan yapılır.
- Randevu iptali için Randevu iptal kısmına tıklayarak randevu iptal edilir.